Zarządca infrastruktury nie planuje elektryfikować odcinka linii nr 33 położonego na północ od Płocka. Do miasta będzie prowadzić więc wciąż tylko jedna trasa umożliwiająca ruch pociągów prowadzonych elektrowozami. To ważne w kontekście obsługi tamtejszej rafinerii.
Zbliża się kompleksowa modernizacja linii kolejowej nr 33 Kutno – Brodnica na odcinku Kutno – Płock – Sierpc. Zapowiadana od kilku lat inwestycja ma usprawnić ruch towarowy, który odbywa się tam głównie w związku z obsługą transportową płockiej rafinerii. Na realizacji robót mają skorzystać też pasażerowie, bo podniesienie parametrów technicznych ma pozwolić na skrócenie czasu przejazdu.
Nowy odcinek ominie Płock od zachodu
Ważnym elementem zadania ma być budowa towarowej obwodnicy Płocka, dzięki czemu ciężkie składy zostaną wyprowadzone z centrum miasta, a przewoźnicy będą mogli korzystać ze zwiększonej przepustowości. – Wykonawca zakończył prace nad drugą fazą studium wykonalności, w którym przedstawiono cztery warianty przebiegu obwodnicy na odcinku Płock-Radziwie – Płock-Trzepowo – relacjonuje postępy w przygotowaniach Anna Znajewska-Pawluk z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Ostatecznie zarekomendowana została budowa nowego odcinka po zachodniej stronie miasta, o czym zadecydować miał rachunek kosztów i korzyści.
– Przebudowa układu torowego wokół Płocka i w samym mieście została uzgodniona ze spółką Centralny Port Komunikacyjny – podkreśla nasza rozmówczyni. Zapewniła też, że rozwiązania planowane przez CPK nie kolidują z zakładanym przebiegiem obwodnicy. Ważnym elementem prac PKP PLK ma być także dobudowa drugiego toru na jednotorowym dziś odcinku Kutno – Łąck i budowa nowego mostu na Wiśle.
Sieć trakcyjna skończy się w Płocku-Trzepowie
Nowe tory, które powstaną pomiędzy Kutnem a towarową stacją Płock-Trzepowo, zostaną oczywiście zelektryfikowane. – Odcinek od Płocka-Trzepowa w kierunku Sierpca, a także linie kolejowe wychodzące z węzła Sierpc, nie są natomiast planowane do elektryfikacji – informuje przedstawicielka zarządcy infrastruktury. Wciąż będą tam zatem mogły kursować wyłącznie pojazdy spalinowe czy wyposażone w napęd alternatywny. Tym samym nie powstanie dodatkowy ciąg pozwalający na ruch towarowych pociągów prowadzonych elektrowozami zapewniających obsługę rafinerii.
Pewne ułatwienia powstaną natomiast w węźle Kutno. Wybudowane mają zostać bowiem łącznice zapewniające możliwość wjazdu na linie nr 3 (magistrala Warszawa – Poznań – granica państwa) i nr 18 (Kutno – Toruń – Piła) bez konieczności wjazdu na stację Kutno i zmiany czoła pociągu. – Po modernizacji po linii nr 33 będą mogły kursować składy o długości 750 m i nacisku na oś 221 kN – zapowiada Anna Znajewska-Pawluk. Pomiędzy Kutnem a Sierpcem dopuszczony zostanie więc ruch najcięższych i najdłuższych pociągów towarowych uruchamianych na sieci PKP PLK.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.